これは NARISAWA の為に
農業法人八千代伝酒造が誂えた
特別な芋焼酎です。
成澤由浩と八木健太郎の
コラボレーションによって生まれました。
材料となる芋と米は
全て自社で栽培しています。
垂水の猿ヶ城渓谷の水を使用し、
収穫した芋を米麹とともに
陶器のかめ壺で仕込みます。
NARISAWA のコンセプトである
‘Beneficial and Sustainable Gastronomy’
「心と体に有益で自然環境に対して
持続性のある美食との融合」を表現しています。
This shochu, a Japanese distilled spirit,
is a special bottle exclusively made for
NARISAWA.
Homegrown potatoes from Tarumizu
were freshly
harvested and
prepared in a ceramic container.
A collaboration between
Yoshihiro Narisawa and Kentaro Yagi,
expressing NARISAWA’s concept of
‘Beneficial and Sustainable Gastronomy’.
Shochu Brewer &
Owner of Yachiyoden
Chef &
Owner of Narisawa
「本当に美味しい焼酎だと思う。」成澤シェフとの出会いの最初の一言だ。極上の料理も焼酎も、それを造ることの根底にはクオリティへのあくなき追求と、それを続ける熱量が必要だと思う。
芋焼酎に使用する原料芋の自社栽培化を早くから推し進め、そのほとんどの自社栽培化を実現。
2018年、日本で初めて酒造として「農業法人」の認可を取得。2019年には焼酎の独自製法で特許取得。
2020年には麹米の自社栽培も開始し、すべての原料を自社栽培したドメーヌ芋焼酎を完成。八千代伝酒造での焼酎製造の革新的転換をリードし、イギリスWSETの“マスターオブワイン”やフランス“MOFソムリエ”からも注目を浴びる。鹿児島大学大学院農学研究科修士、2018年 農業法人認可、2019年 焼酎の製法に関する特許取得、2020年 鹿児島県本格焼酎鑑評会 総裁賞代表受賞、第1回KURA MASTER(仏) 最高賞プラチナ賞受賞、2021年 鹿児島県本格焼酎鑑評会 総裁賞代表受賞、第2回KURA MASTER(仏) 最高賞プラチナ賞受賞、九州地方発明表彰 九州経済産業局長賞受賞
“This really is a good shochu.” - these were the first words from chef Narisawa when we first met. I believe that both excellent cuisine and shochu require an inexhaustible pursuit of high quality, and passion to continue that pursuit. “, says ownerYagi.
Yachiyo-den grew most of the sweet potatoes, the main ingredients of shochu, on its own from an early stage, and became the first sake brewery in Japan to be approved as an “agricultural corporation” in 2018; in 2019, they acquired a patent for their unique shochu brewing method. In 2020, Yachiyo-den began growing their own rice malt (rice kouji), and produced their first “Domaine” potato shochu, in which all the ingredients are grown in-house.
Yagi was the leading person in Yachiyo-den’s revolutionary shift in brewing method, and has caught attention from the Master of Wines of Wine & Spirit Education Trust in UK, and Meilleurs Ouvriers de France sommeliers.Education: Master’s degree in Agricultural Science at Kagoshima University Achievements: approved as agricultural corporation in 2018, acquired patent for shochu production method, received both president award at Kagoshima Shochu Appraisal and Platinum award at KURA MASTER in France twice in 2020 and 2021, received Head of Bureau of Economy, Trade and Industry award at Kyushu Local Commendation for Invention in 2021.
日本の里山にある豊かな食文化と先人たちの知恵を探求し、自身のフィルターを通して料理で表現 する、 “Innovative Satoyama Cuisine” イノベーティヴ里山キュイジーヌ “( 革新的 里山料理 ) という NARISAWA 独自のジャンルを確立。自然への敬意を込め、心と体に有益で、環境に配慮した持続 可能な美食“ Beneficial and Sustainable Gastronomy” を発信し続けている。
2010 年スペインの世界最高峰の料理学会 Madrid Fusion にて、「世界で最も影響力あるシェフ」に 選ばれる。 2018 年 国際ガストロノミー学会において日本人およびアジア人として史上初グランプ リ受賞。2019 年 G20 大阪サミットの首脳晩餐会の料理を担当。料理界のアカデミー賞と呼ばれる “ ワールド 50 ベスト レストラン “ に現在まで 14年間連続で選出中。3年間に及び日本全国を旅して 作り上げたNARISAWAの初の著作本となる料理写真集 “SATOYAMA” を、2023年ドイツTASCHEN 社より出版。
Chef Narisawa has established his unique gastronomy genre “innovative Satoyama Cuisine”, in which he explores the rich food cultures of the satoyama (undeveloped woodland) and wisdoms of the ancestors, expressing them through his own filter. He continues to convey the idea of “Beneficial and Sustainable Gastronomy”, a gastronomy that shows respect to nature, which benefits the body and mind, and is environmentally friendly.
Achievements: Narisawa has received the Revelation Chef Award at Madrid Fusion in 2010, became the first Japanese/Asian chef to win the International Academy of Gastronomy prize in 2018, took charge of G20 Osaka Summit Leader’s dinner in 2019, and published his first cook book “SATOYAMA” from German publisher TASCHEN in 2023 after traveling around Japan for three years. His own restaurant NARISAWA is ranked in The World’s 50 Best Restaurants for 14 years consecutively.
Shochu Brewer &
Owner of Yachiyoden
Chef &
Owner of Narisawa
「本当に美味しい焼酎だと思う。」成澤シェフとの出会いの最初の一言だ。極上の料理も焼酎も、それを造ることの根底にはクオリティへのあくなき追求と、それを続ける熱量が必要だと思う。芋焼酎に使用する原料芋の自社栽培化を早くから推し進め、そのほとんどの自社栽培化を実現。2018年、日本で初めて酒造として「農業法人」の認可を取得。2019年には焼酎の独自製法で特許取得。2020年には麹米の自社栽培も開始し、すべての原料を自社栽培したドメーヌ芋焼酎を完成。八千代伝酒造での焼酎製造の革新的転換をリードし、イギリスWSETの“マスターオブワイン”やフランス“MOFソムリエ”からも注目を浴びる。鹿児島大学大学院農学研究科修士、2018年 農業法人認可、2019年 焼酎の製法に関する特許取得、2020年 鹿児島県本格焼酎鑑評会 総裁賞代表受賞、第1回KURA MASTER(仏) 最高賞プラチナ賞受賞、2021年 鹿児島県本格焼酎鑑評会 総裁賞代表受賞、第2回KURA MASTER(仏) 最高賞プラチナ賞受賞、九州地方発明表彰 九州経済産業局長賞受賞
日本の里山にある豊かな食文化と先人たちの知恵を探求し、自身のフィルターを通して料理で表現 する、 “Innovative Satoyama Cuisine” イノベーティヴ里山キュイジーヌ “( 革新的 里山料理 ) という NARISAWA 独自のジャンルを確立。自然への敬意を込め、心と体に有益で、環境に配慮した持続 可能な美食“ Beneficial and Sustainable Gastronomy” を発信し続けている。
2010 年スペインの世界最高峰の料理学会 Madrid Fusion にて、「世界で最も影響力あるシェフ」に 選ばれる。 2018 年 国際ガストロノミー学会において日本人およびアジア人として史上初グランプ リ受賞。2019 年 G20 大阪サミットの首脳晩餐会の料理を担当。料理界のアカデミー賞と呼ばれる “ ワールド 50 ベスト レストラン “ に現在まで 14 年間連続で選出中。3年間に及び日本全国を旅して 作り上げたNARISAWAの初の著作本となる料理写真集 “SATOYAMA” を、2023年ドイツTASCHEN 社より出版。
“This really is a good shochu.” - these were the first words from chef Narisawa when we first met. I believe that both excellent cuisine and shochu require an inexhaustible pursuit of high quality, and passion to continue that pursuit. “, says ownerYagi.
Yachiyo-den grew most of the sweet potatoes, the main ingredients of shochu, on its own from an early stage, and became the first sake brewery in Japan to be approved as an “agricultural corporation” in 2018; in 2019, they acquired a patent for their unique shochu brewing method. In 2020, Yachiyo-den began growing their own rice malt (rice kouji), and produced their first “Domaine” potato shochu, in which all the ingredients are grown in-house. Yagi was the leading person in Yachiyo-den’s revolutionary shift in brewing method, and has caught attention from the Master of Wines of Wine & Spirit Education Trust in UK, and Meilleurs Ouvriers de France sommeliers.
Education: Master’s degree in Agricultural Science at Kagoshima University Achievements: approved as agricultural corporation in 2018, acquired patent for shochu production method, received both president award at Kagoshima Shochu Appraisal and Platinum award at KURA MASTER in France twice in 2020 and 2021, received Head of Bureau of Economy, Trade and Industry award at Kyushu Local Commendation for Invention in 2021.
Chef Narisawa has established his unique gastronomy genre “innovative Satoyama Cuisine”, in which he explores the rich food cultures of the satoyama (undeveloped woodland) and wisdoms of the ancestors, expressing them through his own filter. He continues to convey the idea of “Beneficial and Sustainable Gastronomy”, a gastronomy that shows respect to nature, which benefits the body and mind, and is environmentally friendly.
Achievements: Narisawa has received the Revelation Chef Award at Madrid Fusion in 2010, became the first Japanese/Asian chef to win the International Academy of Gastronomy prize in 2018, took charge of G20 Osaka Summit Leader’s dinner in 2019, and published his first cook book “SATOYAMA” from German publisher TASCHEN in 2023 after traveling around Japan for three years. His own restaurant NARISAWA is ranked in The World’s 50 Best Restaurants for 14 years consecutively.
Shun KawakamiCreative Director
始まりのインスピレーションを大切にしながら、八千代伝酒造の酒蔵や畑を見学させていただきました。そしてそこで出会ったのは、八木健太郎さんの想いや日々の焼酎造り、原料となる芋を自社栽培するという姿勢です。僕の最初のインスピレーションが正しいかどうか答え合わせをしていくかのように、ぼんやりしていたところに少しずつピントを合わせながらのデザイン。その繊細な作業の中で、八千代伝酒造というブランドがNARISAWAのように世界に届く未来をイメージしながら、グローバルな視点でブランドデザインを行わせてもらいました。 Profile artless Inc.代表。2001年 artless Inc. を設立、グローバルな視点でグラフィックから建築空間まで、すべてのデザイン領域における包括的なブランディングとコンサルティングを展開。カンヌ国際広告祭金賞、iFデザイン賞、NY ADC賞ほか、国内外で受賞多数。また、グラフィックアーティストとしてアート作品を発表するなど、その活動は多岐にわたる。
I visited Yachiyo-den brewery and its rice fields, keeping my initial inspiration in mind. There I was able to hear Mr. Yagi’s thoughts, see the daily work of shochu production, and feel his attitude towards growing the raw ingredients of sweet potatoes in-house. I created the visual contents as if I was grading my initial inspiration, gradually bringing my blurry images into focus. I tried to design the brand from a global perspective, imagining a future in which the Yachiyo-den brewery becomes a world-wide brand just like NARISAWA. Profile Founder and CEO of artless inc. The company was founded in 2001, and specializes in comprehensive branding and consulting in all areas of design from a global perspective, from graphic to architectural designs. It has received many awards including iF Design Award and The ADC Annual Award. Shun is also active as a graphic artist and has published his own artwork.
Taka SaitoProducer
八木代表から、八千代伝焼酎「むろか」 が日本を代表するレストラン・NARISAWA の成澤シェフの舌に叶い、別誂でコラボレーション商品 の開発が実現し、そのクリエイティブの相談を請けた時、 私の頭にはたった一人の人間しか思い浮かばなかった、 artless・川上シュン氏である。 日本の美的感性や芸術文化の本質を、懐古主義ではな く、より洗練され進化したインプレッション、 それでいて、確かな文脈とインテリジェンスで世界に届 け、評価され続けてきた川上氏。 世界のNARISAWAと、世界の焼酎、この高みを伝えられ るのは、今の日本には彼しかいない。 「仕事は何をするかも大切だが、誰とするかもとても大切 だ。」と、快諾してくれた。 料理、焼酎、そしてデザインを通じた超一流達の響宴を、 私は特等席で見たかった、それが実現したのである。 Profile 事業企画プロデュース、コンセプトデザインファーム GRIFFON 代表取締役。経営視点と消費者視点両方のアプローチからあらゆる業態のあるべき顧客体験の未来を想像するコンサルタントとして商業店舗企画開発、新商品コンセプト開発、建築·店舗デザインから都市·地域活性化施策立案まで多方面のプロジェクトを手がける。ロンドン大学UCL バートレット建築学校 都市デザイン修士修了。
When owner Yagi consulted me regarding the designs for the bespoke collaboration between restaurant NARISAWA and Yachiyo-den, after its shochu “MUROKA” became a hit to the chef, the only person I could think of was Shun Kawakami from artless. Mr. Kawakami has been recognized for bringing the essence of Japanese aesthetics and artistic culture to the world, not with nostalgia, but with a more refined and evolved impression, yet with solid context and intelligence. He was the only person in Japan who could convey the greatness of NARISAWA and the shochu to the world. Thankfully, he took the offer and said to me “what you do is important, but who you work with is also very important.” I wanted to see the best of the best in food, shochu, and design, and I was able to do so from a very special seat. Profile CEO of business planning and concept design firm GRIFFON. As a consultant who pictures the future of customer experience from both business and consumers’ perspectives, Taka is involved in a wide range of projects from commercial store planning, new product development, architecture design to urban and regional revitalization policy planning. He received a Master degree of Urban Design from Bartlett School of Architecture, University College London.
クリエイティブディレクターであり、artless Inc. 代表の川上 シュンと
事業企画プロデューサーの GRIFFON 代表取締役の齊藤貴史の参画により、
八千代伝 × NARISAWA が、焼酎の新たな表現を見つけました。
Yachiyoden x NARISAWA has found a new expression of shochu
through a collaboration between creative director
Shun Kawakami, representative of artless Inc,
and business planning producer, Taka Saito, CEO of GRIFFON.
Shun KawakamiCreative Director
始まりのインスピレーションを大切にしながら、八千代伝酒造の酒蔵や畑を見学させていただきました。そしてそこで出会ったのは、八木健太郎さんの想いや日々の焼酎造り、原料となる芋を自社栽培するという姿勢です。
僕の最初のインスピレーションが正しいかどうか答え合わせをしていくかのように、ぼんやりしていたところに少しずつピントを合わせながらのデザイン。その繊細な作業の中で、八千代伝酒造というブランドがNARISAWAのように世界に届く未来をイメージしながら、グローバルな視点でブランドデザインを行わせてもらいました。
I visited Yachiyo-den brewery and its rice fields, keeping my initial inspiration in mind. There I was able to hear Mr. Yagi’s thoughts, see the daily work of shochu production, and feel his attitude towards growing the raw ingredients of sweet potatoes in-house. I created the visual contents as if I was grading my initial inspiration, gradually bringing my blurry images into focus. I tried to design the brand from a global perspective, imagining a future in which the Yachiyo-den brewery becomes a world-wide brand just like NARISAWA.
Taka SaitoProducer
八木代表から、八千代伝焼酎「むろか」 が日本を代表するレストラン・NARISAWA の成澤シェフの舌に叶い、別誂でコラボレーション商品 の開発が実現し、そのクリエイティブの相談を請けた時、 私の頭にはたった一人の人間しか思い浮かばなかった、 artless・川上シュン氏である。日本の美的感性や芸術文化の本質を、懐古主義ではな く、より洗練され進化したインプレッション、 それでいて、確かな文脈とインテリジェンスで世界に届 け、評価され続けてきた川上氏。 世界のNARISAWAと、世界の焼酎、この高みを伝えられ るのは、今の日本には彼しかいない。「仕事は何をするかも大切だが、誰とするかもとても大切 だ。」と、快諾してくれた。 料理、焼酎、そしてデザインを通じた超一流達の響宴を、 私は特等席で見たかった、それが実現したのである。
When owner Yagi consulted me regarding the designs for the bespoke collaboration between restaurant NARISAWA and Yachiyo-den, after its shochu “MUROKA” became a hit to the chef, the only person I could think of was Shun Kawakami from artless. Mr. Kawakami has been recognized for bringing the essence of Japanese aesthetics and artistic culture to the world, not with nostalgia, but with a more refined and evolved impression, yet with solid context and intelligence. He was the only person in Japan who could convey the greatness of NARISAWA and the shochu to the world. Thankfully, he took the offer and said to me “what you do is important, but who you work with is also very important.” I wanted to see the best of the best in food, shochu, and design, and I was able to do so from a very special seat.
artless Inc.代表。2001年 artless Inc. を設立、グローバルな視点でグラフィックから建築空間まで、すべてのデザイン領域における包括的なブランディングとコンサルティングを展開。カンヌ国際広告祭金賞、iFデザイン賞、NY ADC賞ほか、国内外で受賞多数。また、グラフィックアーティストとしてアート作品を発表するなど、その活動は多岐にわたる。
事業企画プロデュース、コンセプトデザインファーム GRIFFON 代表取締役。経営視点と消費者視点両方のアプローチからあらゆる業態のあるべき顧客体験の未来を想像するコンサルタントとして商業店舗企画開発、新商品コンセプト開発、建築·店舗デザインから都市·地域活性化施策立案まで多方面のプロジェクトを手がける。ロンドン大学 UCL バートレット建築学校 都市デザイン修士修了。
Founder and CEO of artless inc. The company was founded in 2001, and specializes in comprehensive branding and consulting in all areas of design from a global perspective, from graphic to architectural designs. It has received many awards including iF Design Award and The ADC Annual Award. Shun is also active as a graphic artist and has published his own artwork.
CEO of business planning and concept design firm GRIFFON. As a consultant who pictures the future of customer experience from both business and consumers’ perspectives, Taka is involved in a wide range of projects from commercial store planning, new product development, architecture design to urban and regional revitalization policy planning.
He received a Master degree of Urban Design from Bartlett School of Architecture, University College London.
日本初のドメーヌ芋焼酎を実現させた
農業法人八千代伝酒造。
垂水産の原料にこだわり、徹底した農業由来の
ミネラル感を有する芋焼酎です。
NARISAWA成澤由浩が
その年の優れた原酒を別誂えし、
世界に焼酎の魅力を提案します。
Yachiyo-den is an agricultural corporation and the first sake brewery in Japan to be able to produce “Domaine potato shochu” in Japan. This potato shochu is made from raw ingredients grown in Tarumizu, and contains an agricultural-derived minerality. Every year NARISAWA’s chef Yoshihiro Narisawa orders his own bespoke shochu from Yachiyo-den’s finest undiluted sake, and shares it to the world.
アルコール分Alchohol by volume | 25 % |
容量Net weight | 720 ml |
発売時期Release date | 仕上がり次第when ready |
酒質Characteristics | ミネラル・洗練・官能minerality, elegance, luscious |